Nicci Gerrard is een Britse schrijfster. Samen met Sean French vormt ze het alom geprezen en wereldbekende auteursduo Nicci French dat zich heeft gespecialiseerd in de psychologische thriller. Eerder was Gerrard lange tijd journaliste, onder andere bij de gerenommeerde Britse krant The Observer.
In het persoonlijke boek Woorden schieten tekort dat deze week verscheen, onderzoekt Nicci Gerrard alle aspecten van dementie. Wat is het? Hoe gaat de maatschappij ermee om en wat zegt de wetenschap erover? Hoe ziet het eruit voor een buitenstaander en hoe is het om deze ziekte zelf te hebben? Ze kijkt onder anderen naar kunst, literatuur en filosofie. Want wat betekent het om mens te zijn, om een identiteit te hebben, om een zelf te hebben en dat vervolgens kwijt te raken?
Sinds de dood van haar vader John Gerrard is Nicci Gerrard een inspirerend voorvechter geworden van de rechten van patiënten met dementie, en de mensen die voor ze zorgen: ‘Dementie is het verdwijnen, een apocalyps van betekenis. Sinds ik mijn vader in slow motion heb zien sterven, tot zijn werkelijke dood in november 2014, ben ik veel bezig geweest met dementie: met degenen die het hebben en degenen die voor hen zorgen.’
Wil jij graag meelezen? Vertel ons je motivatie en wie weet ontvang je een exemplaar van Woorden schieten tekort!
Wil jij graag meelezen? Vertel ons je motivatie en wie weet ontvang je een exemplaar van Woorden schieten tekort!
Specifieke Spelvoorwaarden
- Deelname aan de prijsvraag is mogelijk van 07-02-2019 om 10:00 tot 01-03-2019 (hierna: "de Actieperiode")
- De deelnemer maakt kans op de prijs door aan te geven waarom hij/zij de prijs wil winnen.
- Om in aanmerking te komen voor het winnen van de prijs moet de deelnemer de gevraagde informatie op de website invullen
- Aan het einde van de Actieperiode wordt/worden de winnaar(s) door de jury bepaald op basis van originaliteit
- De winnaar wordt bekendgemaakt op de winnaarspagina op www.koffietijd.nl
- De algemene spelvoorwaarden winacties 5 Uur Live zijn eveneens van toepassing
- Deze actie behoort tot Koffietijd