Iedere werkdag om 10:00 en 17:00 uur
Verhalen
Een beetje extra aandacht voor kinderen met een handicap
De coronacrisis treft iedereen. Maar in het bijzonder kinderen met een handicap en hun ouders. Zij zijn niet alleen bijzonder kwetsbaar voor het virus, ook leven zij door de maatregelen nog meer in een sociaal isolement. Toch lijkt hier weinig aandacht voor te zijn.

Daarom praten we in 5 Uur Live met Silvia Muije van Het Gehandicapte Kind en Alies Kap, moeder van de 16-jarige Laura die ernstige verstandelijke en lichamelijke handicaps heeft.

Met behulp van de VriendenLoterij kan Het Gehandicapte Kind zich ook nu inzetten voor deze gezinnen.

Delen
Mens en natuur
Froukje op bezoek bij beheerboer Gerrit
Froukje duikt vandaag in de bijzondere wereld van beheerboer Gerrit. Voor alle duidelijkheid: dit is al een tijdje terug opgenomen, voor de Coronacrisis.
Mens en natuur
Gaston mag weer mensen blij maken!
Gaston mag weer prijzen uitdelen! Maar dat doet hij natuurlijk wel op gepaste afstand!
Cultuur in Nederland
Wie was het meisje met de parel?
Het Meisje met de Parel is een van de beroemdste schilderijen ter wereld. Twee jaar geleden startte een internationaal team van wetenschappers een onderzoek naar het meesterwerk van Johannes Vermeer. De resultaten daarvan zijn nu bekend. En daardoor leren we het meisje met de parel beter kennen.
Mens en natuur
Ook tijdens deze coronacrisis moeten wilde dieren beschermd worden
De coronacrisis brengt voor het werk van het Wereld Natuur Fonds grote gevolgen met zich mee. Ook in deze tijd is het van belang dat de wilde dieren en hun leefgebieden beschermd blijven. In veel gebieden in Afrika spelen de parkrangers hierbij een grote rol.
Bekijk meer
Meer bekijken
Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Hier vragen we eenmalig je toestemming voor. Bekijk de onderstaande cookie policy voor meer informatie.
Ja, social media cookies mogen worden verzameld, zodat ik gebruik kan maken van social media koppelingen binnen deze site.